2023. évi XXV. törvény

a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról

A panaszkezelési törvények általánosságban a vállalkozásokra kötelezettségeket rónak a fogyasztókkal
szembeni korrekt és hatékony panaszkezelés terén. Ezek a kötelezettségek általában a következőket
foglalhatják magukban:

1. Panaszkezelési eljárások kidolgozása és közzététele: A vállalkozásoknak kötelező kidolgozniuk és
közzétenniük kell a panaszkezelési eljárásaikat, beleértve a panaszok fogadásának, kezelésének és
válaszolásának folyamatát

2. Elérhetőség biztosítása: A vállalkozásoknak biztosítaniuk kell megfelelő elérhetőséget a fogyasztók
számára panaszok benyújtására, például telefonon, e-mailben vagy online űrlapokon keresztül.

3. Időben történő válaszadás: A törvények gyakran előírják, hogy a vállalkozásoknak az érkezett panaszokra egy meghatározott időn belül kell válaszolniuk, általában egy hónapon belül.

4. Megoldás keresése és érdemi válaszadás: A vállalkozásoknak kötelességük megvizsgálni a panaszokat, és érdemi választ adni rájuk, amely tartalmazza az esetleges megoldási javaslatokat vagy a probléma okainak magyarázatát.

5. Dokumentáció és nyomon követés: Fontos, hogy a vállalkozások nyomon kövessék a beérkezett
panaszokat és azok kezelését, valamint dokumentálják az eseteket, hogy szükség esetén visszakereshető
legyen az adott esetekkel kapcsolatos információ.

Ezen kötelezettségek betartása nemcsak a jogszabályi előírásoknak való megfelelést jelenti, hanem hozzájárul a vállalkozás hírnevének és ügyfélkapcsolatainak javításához is

MI IS AZ A Panaszkezelés?

Miben segítünk?

Szolgáltatásunkról

Miért az Adatbiztonság-KKV?

Mit várunk az ügyfeleinktől?

A kiépített rendszer elemei

Szakmai cikkek

3. Panaszkezelés cikk

május 13, 2024

“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat…

Bővebben...

2. Panaszkezelés cikk

május 13, 2024

“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat…

Bővebben...

1. Panaszkezelés cikk

május 13, 2024

“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat…

Bővebben...